To starożytne wyzwanie jest podstawowym wyzwaniem dla tych, którzy szukają własnego spełnienia czy wprowadzenia w Tajemnice. Wielkim błędem, jaki popełnia wiele osób, jest zakładanie, że wiedza o sobie samym jest jedynie wewnętrzną rzeczą. Prawda jest całkiem przeciwna, gdyż „jaźń”, jaką próbujemy odkryć, jest ostatecznym, nieskończonym, wszechogarniającym, uniwersalnym istnieniem.

Prawdziwie „poznać siebie” poznać, że wszystko jest Jaźnią.

Z tego powodu ścieżka ta szuka połączeń pomiędzy wewnętrznym, osobistym światem psyche a światem zewnętrznym, fizycznym.

Te zbyt często niewspółmierne rzeczywistości są splatane razem przez pełne wykorzystanie ich podobieństw w strukturze.

Przy pomocy analogii i symbolizmu wtajemniczony umiejętnie nakreśla linie przyczynowości, które istnieją naturalnie pomiędzy tym, co jest doświadczane wewnętrznie, a tym, co jest doświadczane zewnętrznie.

Wtajemniczony osiąga to poprzez badanie samego siebie i równoległe, zdyscyplinowane studiowanie zewnętrznego wszechświata.

Jedno jest wykonywane z myślą o drugim.

Innymi słowy, prawa wszechświata są studiowane i stosowane do pracy nad badaniem samego siebie.

I na odwrót, osobiste prawa, odkryte przez badanie samego siebie, są stosowane do pracy nad zrozumieniem zewnętrznego świata.

Połączone w ten sposób zewnętrzne oświeca wewnętrzne i vice versa.

Klasycznym tego przykładem jest praca z czterema elementami nakreślona przez Franza Bardona w jego doskonałej książce Wtajemniczenie do Hermetyzmu.

Tutaj zgłębianie elementów i ich stosowanie dzieje się na dwa sposoby.

Pierwszy jest zewnętrzny i zawiera określone praktyki medytacyjne, które prowadzą do doświadczalnego zrozumienia elementów jako sił wszechświata.

Drugi, równoległy sposób jest wewnętrzny, gdzie uniwersalne elementy są używane jako struktura analityczna, szablon, który kieruje badaniem wewnętrznej osobowości – jaźni.

Ten drugi sposób uzupełnia elementy uniwersalne elementami osobistymi na bardzo praktycznym, doświadczalnym poziomie.

Na przestrzeni dziejów kluczowy proces samorealizacji został otoczony ogromną liczbą różnych struktur filozoficznych, z których każda symbolizuje określone rozumienie wszechświata.

Sukces determinowany jest bardziej przez obecność struktury niż przez naturę wybranej struktury.

Z tego powodu katolik ma taką samą szansę osiągnięcia samorealizacji jak buddysta, wiccan, kabalista czy aborygeński szaman – wymieniając tylko kilka spośród dużej ilości opcji obecnych na świecie.

Bez wątpienia właściwości filozoficzne danej struktury będą wpływać na szczegóły procesu samorealizacji.

Chodzi o to, że struktura może albo hamować twoje doświadczenie, albo otwierać je ku ekspansji; zależy to jednak nie tak bardzo od samej struktury, ile od tego, jak do niej podchodzisz i jak ją wykorzystujesz.

PROJEKT MEDYTACYJNY OŚMIU ŚWIĄTYŃ

Oryginał angielski © 1998 Rawn Clark

Wersja polska © 2004 FranzBardon.pl

⇒ Czytaj także: 10 PRZYKAZAŃ MIŁOŚCI DO SIEBIE

Portal Odkrywamy Zakryte jest cenzurowany w Google i na Facebooku, bo nie jesteśmy finansowani przez rząd, aby publikować kłamstwa i propagandę. Wesprzyj prawdziwie niezależne media, pomóż nam przedzierać się z prawdą w gąszczu kłamstw ⇒ kliknij w link: https://www.odkrywamyzakryte.com/wiecej/

*Niebieską czcionką zaznaczono odnośniki np. do badań, tekstów źródłowych lub artykułów powiązanych tematycznie.