DOLINA ŚWITU I POTOMKOWIE OBCEJ RASY

Dolina Świtu (Vale do Amanhecer, Sunrise Valley lub Valley of the Dawn) znajduje się w geograficznym centrum Brazylii. Na pierwszy rzut oka przypomina miniaturowy park rozrywki, w którym można zobaczyć kopie cudów świata.  Niech was jednak nie zmylą kolorowe rzeźby, piramidy i jezioro. W rzeczywistości miejsce to jest domem dla mistycznej społeczności, która łączy w ceremoniach i rytuałach różne religie, przekonania i doktryny oraz wierzy, że jej członkowie są potomkami pozaziemskiej rasy.

Dolina Świtu i religijna wspólnota

Dolina Świtu (Vale do Amanhecer) to nazwa miejscowości oraz małej doliny otoczonej wzgórzami, która leży 50 km na północny wschód od Brasilii.

W Vale do Amanhecer znajduje się także wspólnota religijna o tej samej nazwie, którą w 1959 roku założyła Neiva Chaves Zelaya, znana jako Cioteczka Neiva.

Neiva.jpg
Cioteczka Neiva (źródło: internet)

Kobieta była wdową z czwórką dzieci, pracowała jako kierowca ciężarówki w Brasilii, a następnie na budowie.

To tam zaczęła doświadczać wizji, które później określiła jako wizyty duchów ze świata pozaziemskiego.

Nieżyjąca już Cioteczka Neiva twierdziła, że ​​została wybrana przez „Istoty Astralne”, aby wykonać „misję zbawienia dla wybranych i ogłosić nadejście Trzeciego Tysiąclecia”.

Wybrała miejsce i stworzyła wspólnotę, która pierwotnie liczyła 300 wierzących, a dziś zrzesza około 20 000 osób zamieszkujących Dolinę Świtu i jej najbliższą okolicę.

Struktura fizyczna

Centralnym punktem tego nieziemskiego miejsca jest Świątynia Vale Do Amanhecer  zbudowana z kamienia, w kształcie elipsy, o powierzchni około 2400 metrów kwadratowych.

Jej wnętrze to kolorowy labirynt z kilkoma odrębnymi przestrzeniami, z których każda ma swoją funkcję związaną z codziennymi praktykami duchowymi.

Dolina-Świtu.jpg
Dolina Świtu (źródło: internet)

Na tyłach świątyni znajduje się olbrzymi posąg Pai Seta Branca, czyli Ojca Białej Strzały, który rzekomo zaczął rozmawiać z Cioteczką Neivą i pomógł jej w tworzeniu doktryny, Świątyni i w końcu samej Doliny Świtu.

Jest zawsze przedstawiany jako przystojny, młody, silny, pochodzący z Ameryki Południowej mężczyzna, ubrany w długą niebieską tunikę, pióropusz, skórzane sandały i białą strzałę.

Dolina-Świtu.jpg
Dolina Świtu (źródło: internet)

W pobliżu znajduje się Estrela Candente, czyli centrum modlitewne z figurą w kształcie gwiazdy Dawida oraz Jezioro Yemanja z pobliską egipską piramidą, świątynię podobną do statku kosmicznego, mostem w kształcie strzałki oraz kilkoma rzeźbami w kształcie elipsy.

Dolina-Świtu.jpg
Dolina Świtu (źródło: internet)

W Dolinie Świtu znajduje się także szkoła podstawowa dla ponad 200 uczniów, restauracja, warsztat samochodowy oraz księgarnia specjalizująca się w tematach religijnych i spirytystycznych.

Magiczna doktryna

Doutrina do Vale do Amanhecer to synkretyczna doktryna mieszkańców Doliny Świtu, która łączy się z elementami chrześcijaństwa, spirytyzmu, mistycyzmu, religii afro-brazylijskich, buddyzmu, wiarą w latające spodki i starożytnymi egipskimi wierzeniami.

Jej wyznawcy wierzą w kontakty z przybyszami z innych planet oraz w reinkarnację.

Według nich istoty pozaziemskie wylądowały na Ziemi 32 000 lat temu, aby rozwijać ludzkie cywilizacje.

Istoty te powróciły następnie na Ziemię poprzez kolejne inkarnacje w różnych kulturach, epokach i w cywilizacjach, takich jak Hetyci, Jonowie, Dorianie, Egipcjanie, Grecy, Rzymianie, Majowie itd.

Dolina-Świtu.jpg
Dolina Świtu i wyznawcy doktryny (źródło: internet)

Członkowie Doliny Świtu, znani jako medium, wierzą, że są ich ostatnimi inkarnacjami (stąd też biorą się ich fantazyjne i niecodzienne stroje).

Zgodnie z kosmologią zwolenników tej doktryny, Tia Neiva dowodziła duchową misją tego ludu na Ziemi, zgodnie z rozkazami najwyższego dowódcy, Pai Seta Branca.

Rytuały i praktyki duchowe

Media praktykują rytuały oparte głównie na praktykach szamańskich i bioenergoterapii.

Zupełnie za darmo prowadzą praktyki oczyszczania i leczenia duchowego oraz rytuały dedykowane ochronie energetycznej Ziemi.

Zwolennicy doktryny są przekonani, że rytuały pomagają także odkupić karmiczne długi z poprzednich wcieleń.

W swych modlitwach i medytacjach często odwołują się do Jezusa Chrystusa, świętych kościoła katolickiego (szczególnie Św. Franciszka z Asyżu) oraz postaci obecnych w mitologiach indiańskich i tradycjach ludowych.

Pacjenci zgłaszający się do medium mogą liczyć na pomoc, która wyklucza kontakt fizyczny, podawanie lekarstw lub ziół.

Cała pomoc i duchowe uzdrowienie skupia się wokół wolnej woli pacjenta i polega głównie na opowiadaniu o swoim życiu, które ma oczyścić duszę i pokazać, że każdy z nas sam sprawuje kontrolę nad swoim życiem.

WSPARCIE NIEZALEŻNYCH PORTALI

*Niebieską czcionką zaznaczono odnośniki np. do badań, tekstów źródłowych lub artykułów powiązanych tematycznie.